Jdi na obsah Jdi na menu

Pravidla rc truck rally

 bez-nazvu.png

Funkcionáři závodu:  
Ředitel závodu - je vždy pořadatel vyzyvatel, má hlavní slovo a je zodpovědný za průběh a řízení závodu, vyhlašuje výsledky.
Technický komisař -  před závodem vždy provede technické přejímky dle technického listu.  
Komisař časomíry - startuje a dohlíží na pořadí, zapisuje časy a penalizaci.

Komisaři jsou z řad závodníků, pomocníci jiné poučené osoby.

 

Počet etap - se udává pouze orientačně před závodem. Plánuje se max. 10. etap na závod. V průběhu závodu se počet etap může měnit dle povětrnostních podmínek a obtížnosti tratě.

Prolog - se jezdí jednotlivě po krátké technické trati. Doba jízdy je do 2. minut. Jezdec s modelem projede-li trať čistě bez žádné kolize neobdrží penalizaci. Kolize znamená 1. min. penalizace.

Kolize v prologu jsou: 

převrácení, minutí WP, nehoda se zvířetem - divákem - jiným vozidlem.

Standardní etapa - je tvořena maximálně 4 sekce.

Královská etapa - je jedna z nejdelších a obsahuje všech 8 sekcí.

Maratonská etapa - je složena ze dvou etap, kdy je omezený servis modelů. Nebo jiné předem dohodnuté omezení.

Noční etapa - se jezdí po setmění s osvětleným modelem. Jezdec je pro jízdu v vybaven vlastním světlem dle vlastní úvahy v rámci jeho bezpečnosti.

Start - je v intervalech 15 vteřin v pořadí dle předchozích výsledků. Startuje se přibližně každou celou hodinu, max. dva starty do hodiny. Maximální posunutí startu z důvodu závady je 15 minut, pak musí jezdec odstartovat a odstraňovat závadu v etapě.

Pokud do etapy nenastoupí obdrží 60 minut penalizaci.

                              13256073_1116135201779039_5359563218434546546_n.jpg

Cíl - je vyznačený prostor označený cílovými terči. Při projetí cíle se nezastavuje, ale jede se do vyčkávací zóny, kde zastaví v pořadí dojezdu.

Jízda po závodní trati - jezdec se pohybuje mimo trať.

Na trať se vstupuje pouze výjimečně!!!

Nehoda - může se pokračovat dál, ale musí model dojet s kabinou. Pokud někdo způsobí jinému převrácení obdrží 1 minutu penalizace. Postižený ručně nasadí vozidlo a pokračuje dál - pravidlo kdo stojí, ten nebourá!
14192528_623331247827580_3562115078944591798_n.jpg14202635_623331387827566_3124275498256878157_n.jpg
 
 
 
 
 
 
 
 
Nedokončená etapa - je li neopravitelná závada, jezdec si může model odnést do depa. Uděluje se čas posledního + 15 minut penalizace.
Převrácení vozidla na bok - se čeká na příjezd následujícího jezdce. Pokud jezdec zastaví a dá svolení převrácenému jezdci, může model postavit na kola a pokračovat v závodě. Každé svolení se zapisuje do tabulky fair play jedním bodem. Pokud jede poslední má právo posledního a nasazuje bez svolení. Model jezdec nasazuje na kola ručně. Dojde-li k převrácení a zatarasení tratě musí postižený jezdec položit model tak aby trať byla průjezdná, ale model je položený na bok aby bylo zřetelné převrácení a mohla být poskytnuta výpomoc svolením. 
Uvíznutí modelu - se vyprošťuje pomocí vyprošťovacích plechů, lopatkou velikosti kávové lžičky, vytažení jiným modelem. Ne kopáním nohou do modelu!!!

20160917_124725_004.jpg

Předjíždění - pomalejší zastaví a nechá se bezpečně předjet.
U překážky se dodržuje pravidlo 3x a dost. 
(umožní se 3 pokusy na překonání, pokud se toho práva jezdec nevzdá)
Pokyn k předjetí nebo upozornění k dojetí mezi jezdci se hlasitě křičí 
Stopa! Stopa! Stopa!